Jak budować swój PR w polityce czyli pomoc agencji public relations

Kiedy wkracza się do wielkiego świata polityki trzeba liczyć się z tym, że jest on dosyć bezwzględny. Nie ma litości, nie wybacza błędów a co więcej jeśli one się pojawią bezlitośnie je wypomina od początku do samego końca.

Agencja public relations i pomysłowa kampania

agencja public relationsWszyscy jesteśmy tylko ludźmi i na te błędy jesteśmy skazani. Jednak politycy – szczególnie w okresie wyborów mogą jakby mniej. Dlatego też za każdym kandydatem z czołowego numeru na liście stoi sztab ludzi. Głównie są to politolodzy, dziennikarze a także specjaliści od public relations. To oni mówią jak się trzeba ubrać stosownie do okazji, co mówić a czego zdecydowanie lepiej jest unikać. Dlatego też coraz więcej kandydatów zdecydowanie chętniej decyduje się na agencje PR. Ich zatrudnienie może oznaczać, że bardzo poważnie podchodzi się do swojej kandydatury. Jedni uważają, że agencja PR jest zatrudniania tylko przez kandydata, który nie jest w stanie samodzielnie podejmować decyzji, co jest skrzętnie wykorzystywane przez jego politycznych oponentów. Drudzy uważają, że jest to rozważny krok bowiem agencja PR może bardzo dużo nauczyć. Największe obłożenie zwłaszcza przed wyborami mają agencje public relations z Warszawy. Zależy im przede wszystkim na tym, aby budować wszystko bardzo konsekwentnie. Dlatego też, kiedy w sztabie pojawia się profesjonalna agencja public relations musi ona mieć pomysł na to jak poprowadzić kampanie polityka – umieszczanie notatek prasowych w krótkich wiadomościach e-mail, sprawne prowadzenie kont na portalach społecznościowych, kontakt z wyborcami i umawianie spotkań to tylko niektóre z obowiązków.

Jednak zwrócić należy uwagę także na lojalność ludzi. Jeżeli w firmie występuje duża rotacja pracowników trzeba zwrócić na to mocno uwagę. W innym wypadku może być to krok do politycznej klęski.